השלבים, היתרונות והדרך להצלחה בקידום ממומן
קידום ממומן בגוגל מאפשר לעסקים להצליח להביא תנועה לאתר ולקוחות באופן מידי. מהרגע שהקמפיין עולה לאוויר, מתחילה חשיפה למאות ואלפי לקוחות פוטנציאליים והלידים או המכירות מתחילים להגיע. למרות שהרעיון יכול להיות פשוט, בפועל ישנם קמפיינים מוצלחים שמובילים למכירות ולידים רבים תוך זמן קצר ובעלויות קמפיין נמוכות וישנם קמפיינים שבקושי מצליחים להביא אפילו ליד או לקוח אחד.
נחשוף כאן את הנתונים, נציג את האפשרויות העומדות בפני העסקים ונבין את ההבדלים בין קמפיינים מוצלחים לבין אלו שמדשדשים. הניסיון הרב שלנו עם לקוחות מגוונים והלימוד המתמיד של הפלטפורמה שכל הזמן מתחדשת הם אלו שמאפשרים לנו להביא תוצאות חיוביות ללקוחות ועכשיו הגיע הזמן שגם אתם תיהנו מהן.
הבידול המרכזי של קידום ממומן בגוגל מרשתות חברתיות כמו אינסטגרם/פייסבוק/טיקטוק ועוד, זה שבגוגל הקהל ייעד מחפש אותנו בעצמו ומרצונו מה שגורם לאחוזי המרה גבוהים ולקוח מוכן יותר למכירה.
השיטה שמאפשרת לנו לשפר תוצאות עבור 94% מהלקוחות שלנו
אסטרטגיה חזקה שמבוססת על תחקיר עומק לעסק שלך
בניית כלי שיווק מתקדמים מבוססי פסיכולוגיה צרכנית שמעבירים את הליד הקר תהליך סינון וחימום
צוות מומחים שכל אחד מנהל מספר מצומצם של לקוחות נבחרים
פוקוס אגרסיבי על הרווחיות שלך ואופטימיזציה מתמשכת
שרי
שרון
בר
ברק
אור
מיכאל
טל
נועה
רחלי
הכוח של קידום ממומן בגוגל
גוגל אדס היא אחת מפלטפורמות הקידום ממומן הוותיקות ברשת אשר מאפשרת לכל עסק להגיע ללקוחות רבים בצורה ממוקדת ויעילה. שלא כמו מודעה בעיתון המקומי או בטלוויזיה, כאשר מתבצע קידום ממומן אפשר להגדיר את קהל היעד ולפנות אליו באופן ישיר. בהתחשב בכך שכולם משתמשים בגוגל וכולם הולכים עם המכשיר הנייד כל הזמן ולכל מקום, אלו שיודעים לפרסם בצורה הנכונה, יכולים להוביל לתוצאות משמעותיות וזאת תודות ליתרונות הבאים:
מיקוד הפרסום
קידום ממומן בגוגל מתבצע באופן ממוקד ויעיל. עסקים יכולים לבחור את האזור הדמוגרפי לפרסום, להגדיר את תחומי העניין של קהל היעד ולשלוט בתקציב בכל רגע נתון. הפלטפורמה של גוגל מאפשרת לגשת לתובנות, לבצע ניתוחים מפורטים ולמדוד את ביצועי הקמפיין.
לצד זאת חשוב לדעת כי מיקוד לקוי, חוסר מחקר ובחירת מילות מפתח לא נכונות, עלול להוביל לביצועים נמוכים מהצפוי. לכן, יש להתייחס לקמפיין ברצינות, להכין את השטח ולהיות עם אצבע על הדופק לכל אורך הפרסום כדי לוודא שהוא אכן בכיוון הנכון.
בקרה מתמדת
הפלטפורמה המשמשת להעלאת המודעות מאפשרת לנו לשלוט על התקציב בכל רגע נתון ולשנות אותו בהתאם לצורך ולביצועים. אנחנו יכולים להגדיר את התקציב היומי, השבועי והחודשי ולהתאים את ההוצאה בזמן אמת וזאת בהתבסס על הביצועים ועל התפעול העסקי.
ניתן לעצור או להוריד את ההוצאה על הפרסום ולהפך, ניתן להגביר את ההוצאות אם נראה שהקמפיין מצליח להביא תוצאות חיוביות. מערכת קידום ממומן בגוגל היא מערכת פשוטה להבנה, שמציגה את כל הנתונים ומאפשרת גם לאתר בעיות במהירות (למשל אם דף הנחיתה לא משכנע מספיק ועל כך נסביר בהמשך).
השפעה מידית
עסקים שרוצים לצאת לדרך, להיחשף לקהל גדול ולהביא תוצאות בזמן הקרוב, יכולים לעשות זאת כאן ועכשיו. על אף שקידום אורגני הוא כלי עוצמתי, אנחנו יודעים שהתוצאות שלו מגיעות אחרי תקופה ארוכה יותר ועסקים שרוצים להביא יותר לקוחות כאן ועכשיו יכולים לבצע פרסום ממומן בגוגל ולראות שינוי מידי.
כאן המקום לציין כי קידום ממומן בגוגל לא מתנגש עם קידום אורגני וכי שני הדברים יכולים להתבצע בו זמנית. כמו כן, חשוב לבחון את ההצעה של העסק, את דף הנחיתה ואפילו להכין תהליך מכירה שישלים את התהליך בהצלחה וזאת כדי לנצל את ההזדמנויות על הצד הטוב ביותר.
כלי ניתוח מקיפים
העבודה עם המערכת של גוגל מאפשרת לעסקים לבצע ניתוח של הקמפיין ולהבין על מה הכסף יצא, כמה אנשים נחשפו למודעה, כמה אנשים הקליקו עליה ומה קרה לאחר מכן. איסוף הנתונים נעשה בצורה פשוטה, מפלטפורמה אחת שהכניסה אליה חינמית ובהתאם לתוצאות אפשר להחליט כיצד לפעול.
ניתן לשפר את הפרסום על ידי השחזת המודעה, הגדרה מדויקת יותר של הקהל, בחירה נכונה של מילות מפתח וכן על ידי נגיעה ושיפור תהליך המכירה באתר העסק. כלי הניתוח מאפשר לראות את אחוז ההמרה ואת שווי החזר ההשקעה.
גדילה לפי הצורך
פרסום ממומן בגוגל יכול להוביל לצמיחה של העסק וככל שהוא גדל כך ניתן להגביר את קצב הפרסום. ניתן להחליט להשקיע יותר כספים במודעות, להתרחב לקהל חדש ולעשות זאת תוך שימוש במודעה המקורית או עם מודעה חדשה לחלוטין ובפניה לקהל שונה ובשימוש במילות מפתח שלא הוגדרו בהתחלה.
העסק יכול להגיע לשווקים חדשים והקידום בגוגל יכול להיות חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הפרסום שלו. יש לציין כי במידה והעסק יצטרך לצמצם את הוצאות הפרסום, בשל הוצאות צפויות או בשל הצורך לתת שירות ללקוחות שכבר הגיעו לפני הבאת חדשים, ניתן לעשות זאת ולעדכן את ההוצאות בכל רגע נתון.
נותנים לתוצאות מקידום ממומן לדבר
צעד אחד צעד – איך עובד פרסום ממומן בגוגל
ההחלטה לקדם את העסק במנוע החיפוש הגדול ביותר טבעית לכל עסק כשהיישום יכול להתבצע בדרכים שונות. עסקים אשר מבינים את היתרונות של פרסום ממומן בגוגל יכולים להתחיל לצאת לדרך ולהראות נוכחות תוך זמן קצר וכל זאת בתהליך מסודר ופשוט יחסית.
יצירת חשבון מודעות
כל אחד יכול לפתוח חשבון מודעות Google Ads. כל שיש לעשות הוא להיכנס לאתר של גוגל, להירשם, לספק מידע בסיסי ולהתחיל ליצור חשבון מודעות. בשלב העברת המידע יש להזין גם את פרטי האתר אליו יופנו המודעות ופרטי חיוב לתשלום עבור המודעות. כדאי לדעת כי לא מתבצע כל תשלום לגוגל עד שהמודעות מתחילות ״לעבוד.״
טיפ: האתר של העסק צריך להתאים לקמפיין ואם הוא לא מכירתי התוצאות לא יגיעו. במידת הצורך יש להקים דף מכירה אשר יניע את המתעניינים לרכישות של ממש.
הגדרת יעדי הקמפיין
פלטפורמת הפרסום הממומן של גוגל מאפשרת לנו לקבוע מהו יעד הפרסום שלנו. נשמע פשוט אבל בפועל לא כל העסקים זהים ולא כולם רוצים להשיג את אותה המטרה. המטרה יכולה להיות הגברת התנועה לאתר, יצירת לידים (מתעניינים) והיא יכולה להיות מכירות. בהתאם ייקבע מסע הפרסום וגוגל תוכל לעזור לבצע אופטימיזציה של התוצאות.
טיפ: לא כל עסק מתאים למכירות אוטומטיות אונליין ולכן במקביל לפרסום יש לבחון את תהליך המכירה ולוודא כי העסק מוכן לתת מענה למתעניינים וכי נציג מכירות יכול לקבל שיחות ופניות.
בחירת מסע פרסום
פרסום ממומן בגוגל יכול להתבצע בצורות ויזואליות שונות כולל:
- מודעות חיפוש – מופיעות בחלק העליון של תוצאות החיפוש תחת ההגדרה ״ממומן״ ולפני התוצאות האורגניות. בכל חיפוש יכולות להופיע מספר מודעות.
- מודעות לתצוגה – אלו מודעות אשר מופיעות בתוך אתרים ולרוב כתמונה אשר נמצאת באחד הצדדים או במרכז התוכן ובנפרד ממנו.
- מודעות יוטיוב – מודעות אשר מופיעות בעת חיפוש מידע בפלטפורמה של יוטיוב כשהמודעה יכולה להיות כתובה ולא בהכרח סרטון.
טיפ: יש לייחס חשיבות לסוג המודעה המועדף אבל באותו הזמן כדאי לזכור כי ניתן לשנות את סוגי המודעות בהתאם להתקדמות הקמפיין.
הגדרת קהל היעד
אחד היתרונות הגדולים ביותר של קידום ממומן בגוגל הוא היכולת להחליט ולהגדיר את קהל היעד. אפשר להגדיר את הקהל על פי נתונים גיאוגרפיים, דמוגרפיים (גיל, מין ושפה), תחומי עניין ואפילו לפי מאפייני השימוש במנוע החיפוש. הפלטפורמה נותנת אפשרויות רבות להגדרה כאשר העסק יכול לחשוב מה הוא רוצה להשיג ולחקור בדרך את הקהל שלו.
טיפ: יש להגדיר את הקהל הספציפי המתאים למודעה אך לזכור שלא להיות ספציפיים מדי כדי שלא לצמצם מדי את הקהל אליו המודעה תגיעה.
מחקר מילות מפתח
מערכת Google Ads יכולה לסנן את המודעות ולהתאים אותן לקהל היעד בין היתר על ידי מילות המפתח שעולות בשאילתות. אותן מילות מפתח הן ביטויים שהקהל מחפש בגוגל וכשמנוע החיפוש רואה חיפוש רלוונטי הוא יעלה את המודעה. מילות מפתח נכונות יכולות להבדיל בין קמפיין ממומן שעולה כסף לבין קמפיין שעושה כסף.
טיפ: יש להשקיע זמן ומחשבה במילות המפתח, לעשות מחקר שוק, להבין את המתחרים ולזכור שניתן לעדכן את הקמפיין במידה והוא לא מביא את התוצאות הרצויות.
הגדרת תקציב ואסטרטגיית מחיר
אין תקציב אחד זהה לכל קמפיין של פרסום ממומן בגוגל. שלא כמו מודעות בעיתון שיש להן מחיר קבוע, במקרה של גוגל, ניתן לשלוט בהוצאות ולהחליט על תקציב יומי או תקציב כללי של הקמפיין. כמו כן יש לבחור את אסטרטגיית הצעת המחיר כשהאפשרויות הן:
- עלות לקליק (CPC) – המחיר שעולה כל לחיצה על מודעה. אם אין לחיצה על מודעה, לא מתבצע תשלום. זוהי אחת מאסטרטגיית המחיר הנפוצה ביותר.
- עלות לרכישה (CPA) – המחיר שעולה רכישה ולא רק לחיצה על המודעה עצמה. זוהי דרך להבטיח תשלום על מכירה אך המחיר יהיה גבוה בהשוואה למחיר לקליק.
- החזר הוצאות פרסום (ROAS) – אסטרטגיית מחיר המתמקדת במיקסום ההכנסה כשאנחנו ״אומרים״ לגוגל את יעד הרווח למודעות והקמפיין מותאם לכך.
טיפ: חשוב להבין את ההבדלים בין אסטרטגיות המחיר השונות, לבחון את העלויות של כל אופציה ולוודא כי העסק מוכן לכל מהלך שנבחר.
יצירת מודעה או מודעות
לאחר שהכול מסודר והחלטנו איך אנחנו רוצים לקדם בגוגל, הגיע הזמן לכתוב את המודעה עם תיאור שימשוך את תשומת הלב של הגולשים ושתכלול את מילות המפתח. אם המודעה מיועדת להיות ויזואלית יש להעלות גם את קבצי המדיה הרלוונטיים. בשלב זה יש להשקיע בקופירייטינג וגם לוודא כי דף הנחיתה מתאים למסע הפרסום ושהוא יכול להוות המשך בדרך להמרת גולשים ללקוחות.
טיפ: כל פרט יכול להיות חשוב בתהליך המכירה ולכן יש לחשוב על המודעה, המסר ולוודא כי דף הנחיתה מושך את הלקוחות הפוטנציאליים להשאיר פרטים או לבצע רכישה באופן אוטומטי.
מעקב אחר מסע הפרסום
עכשיו נדמה שכל מה שצריך לעשות הוא להפעיל את המודעה. עד לשלב הזה לא מתבצע תשלום למערכת ולא מופיעות מודעות. ברגע שנלחץ כפתור הפעלת הקמפיין, המודעה באוויר ואפשר להתחיל לבחון את התוצאות. חשוב מאד לעקוב אחר הביצועים כשהמערכת של גוגל מאפשרת לראות נתוני חשיפה, קליקים, המרות וכמובן, עלויות הפרסום.
טיפ: מסע פרסום ממומן בגוגל הוא ״מסע חי״ אשר דורש מאיתנו תשומת לב, התאמות וביצוע ניסיונות למודעות חלופיות במטרה לקבל את התוצאות הטובות ביותר.
הופעות בתקשורת
"הפורמולה הייחודית של קרויזר דיגיטל להגברת אפקטיביות הקמפיינים"
"מומחים לקידום אתרים"
"חברת קרויזר דיגיטל שמחזיקה ברזומה הצלחות מרשים של שיפור קמפיינים"
"מוביל בקידום אתרים"
"מומחה בניהול מוניטין ושיווק באינטרנט"
"קרויזר מומחה לניהול מוניטין ושיווק"
"משרד מוביל בהורדת תוצאות בגוגל"
"מלווה עסקים להצלחה בשיווק באינטרנט"
קידום ממומן או קידום אורגני – מה מביא תוצאות טובות יותר
קידום ממומן בגוגל הוא כלי עוצמתי אשר יכול להביא לעסק תוצאות מהירות. לצד זאת יש לזכור כי העסק יכול להשקיע גם בקידום האתר שלו באופן אורגני. לכל פעולה יש יתרונות ספציפיים וניתן לשלב בין פרסום ממומן לבין שיווק אורגני. בטבלה הבאה אפשר לראות באופן מרוכז את היתרונות, החסרונות ובהתאם להחליט כיצד להתקדם ולקדם את העסק באינטרנט.
| קידום ממומן בגוגל | קידום אורגני |
הגדרה | תשלום על כל מודעה, הופעה, קליק או מכירה בהתאם להגדרת הקמפיין. | תנועה שאינה תלויה בתשלום ישיר. הגולשים יכולים להגיע ממקורות שונים כולל חיפוש בגוגל. |
מהירות התוצאות | תוצאות מידיות אשר יכולות להופיע ברגע שהקמפיין מתחיל ״לרוץ״ והגולשים נחשפים אליו. | לרוב התוצאות איטיות ויכולות להגיע תוך מספר שבועות עד מספר חודשים בהתאם לתחרותיות בתחום. |
עלויות | דורש השקעה כלכלית ישירה עבור כל מודעה/ הופעה/ לחיצה/ מכירה בהתאם להגדרת הקמפיין. | יכול להתבצע באופן עצמאי ללא עלות ויכול להתבצע עם חברה מקצועית שמבקשת תשלום אך מביאה תוצאות. |
שליטה | שליטה מלאה על התקציב, קהל היעד ואופן הופעת המודעה. יכולת לשנות את הקמפיין בכל רגע נתון. | מוגבלת ומסתמכת על אלגוריתם החיפוש של גוגל והתנהגות הקהל באופן אורגני. |
השפעה בטווח הארוך | קידום ממומן בגוגל מתחיל ברגע שאנחנו מחליטים לשלם על המודעות ומסתיים ברגע שאנחנו מחליטים להפסיק את התשלום. | הקידום האורגני יכול להמשיך לעבוד עבורנו גם אם אנחנו מפסיקים את הפעולות והוא נחשב ליעיל בטווח הארוך. |
הגעה לקהל היעד | אפשרות למיקוד קהל היעד עם הגדרת מיקום, גיל, תחומי עניין ומרכיבים נוספים. | פחות מדויק. לא ניתן להגדיר מיהם האנשים שיגיעו לאתר ולא לכוון אותם רק לעמוד אחד. |
מתאים עבור | הגשמת מטרות כאן ועכשיו, השקת מוצר, מכירה מהירה, מבצעים וכל מטרה שנבחרת בכל רגע נתון. | נוכחות אורגנית לטווח הארוך המתאימה לבניית אמון למותג וסמכות. |
מדידת הצלחת פרסום ממומן בגוגל
לפני לחיצת הכפתור והתחלת פרסום ממומן בגוגל כדאי לבחון את כלי ההצלחה של הקמפיין. הדבר הראשון שכל עסק צריך לעשות הוא להגדיר מהי הצלחה מבחינתו. ישנם עסקים אשר רוצים להכניס לעסק את הלקוח הראשון ולהביא למכירה וישנם עסקים שמצפים למאות ואפילו אלפי מכירות ולידים. הסיבות להבדלים יכולה להיות הוותק, התחום ועלות המוצר או השירות שהעסק מציע.
לאחר הגדרת המטרה וכשברור לכל הצדדים מה נחשב כהצלחה אפשר להתחיל לצאת לדרך. באופן כללי ההצלחה תימדד ב-ROI חיובי. ROI הוא החזר על ההשקעה והכוונה היא שהמכירה עולה ברווחים שלה על ההוצאה עבור קידום ממומן בגוגל. בימים הראשונים קשה לחשב את החזר ההשקעה אבל תוך כשבוע אפשר לבחון את ההוצאות מול ההכנסות ולקבוע האם הקמפיין מוצלח או לא.
להצליח במסע קידום ממומן בגוגל
הצלחת פרסום ממומן בגוגל היא לא עניין של מזל, היא תוצאה של הגדרת יעדים ריאליים ברורים, שימוש חכם במערכת הפרסום של גוגל, בחירת מילות מפתח רלוונטיות ואופטימיזציה של הפרסום. חשוב לזכור כי ניתן לשנות את הקמפיין בכל רגע נתון כדי להשיג תוצאות טובות יותר אך ההמלצה היא לא לעשות יותר מדי שינויים ולבחון בקפידה מה באמת נדרש בכל רגע כדי להגיע ליעדים שהוגדרו מבעוד מועד.
הדרך להצליח במסע קידום ממומן בגוגל היא להשתמש בכל הכלים שהמערכת מאפשרת ולעשות זאת בחוכמה. רבים מהעסקים מבינים במהרה שהדרך הנכונה לפעול היא להיעזר בחברה אשר מתמחה בתחום ומכירה היטב את האפשרויות השונות ויודעת ליצור קמפיינים שפשוט מביאים תוצאות.
חברת קרויזר מתמחה בשיווק וקידום באינטרנט ומנהלת ללקוחותיה מסעות פרסום מוצלחים שמביאים תוצאות מידיות ותוצאות ארוכות טווח. זה הזמן להביא יותר לקוחות ולהתקדם בגוגל.
מה המחיר של פרסום ממומן בגוגל?
המחיר משתנה בהתאם לגודל הקמפיין, הצורך של העסק ועוד. למידע נוסף ופגישה עם היועצים שלנו ללא עלות השאירו פרטים עכשיו.
האם כדאי להשקיע רק בקידום ממומן או גם בקידום אורגני?
אסטרטגיית קידום המשלבת בין קידום ממומן לבין שיווק אורגני זה מעולה להשגת תוצאות מקסימליות.
תוצאות מידיות מפרסום ממומן לצד תוצאות ארוכות טווח שמגיעות בשלב מאוחר משיווק אורגני הן הבסיס להצלחה של כל עסק.
הכירו את
Pro&Profit:
הפורמולה להצלחה שיווקית בגוגל שבעלי עסקים לא מצליחים להפסיק לדבר עליה.
01.
אצלנו? רק מומחים.
העובדים שלנו הם מומחים שכבר עשו את זה – עם ניסיון מקצועי של שנתיים ומעלה, אבל הכי חשוב? כל אחד מהם עובד על מספר מוגבל של פרויקטים בו זמנית – כדי שהם יהיו שם בשבילכם.
02.
השיווק שלך זה עניין אישי.
כל לקוח והסיפור שלו. אנחנו בונים אסטרטגיה שמתאימה בדיוק לכם: מה אתם רוצה להשיג, לאן אתם שואפים. אנחנו כאן למקסם את ההצלחה שלכם, ולא סתם לעשות עוד קמפיין.
03.
דפי נחיתה שמוכרים.
אנחנו יוצרים דפי נחיתה שלא רק נראים טוב, אלא גם ממירים גולשים ללקוחות. זה כל הסיפור.
04.
רווחיות לפני הכל.
אנחנו מתמקדים בלהביא לכם תוצאות שמשפיעות ישירות על הרווח של העסק ומכוונים לאסטרטגיה שמקדמת רווחיות, תוך דגש על השקעה נבונה ותשואה מירבית על כל שקל.
כותב המאמר - דוד קרויזר
הדרך של דוד בעולם השיווק הדיגיטלי החלה בשנת 2009, באחד ממיזמי התיירות החדשניים שפורסמו באינטרנט. לאחר ניהול המיזם במשך כשנתיים ובהמשך השתלבות בחברת "קשרי תעופה", התמנה למנהל שיווק דיגיטלי בחברת זאפ – ממובילות שוק הפרסום והשיווק ברשת בישראל. בנוסף בית המשפט מינה את מנכ"ל החברה כמומחה בתחום קידום אתרים. ויש לסוכנות הסמכה של גוגל פרטנרס.