פרסום ממומן באינסטגרם יכול להיות אמצעי משמעותי שמוביל את העסק קדימה. היום ישנן כל כך הרבה פלטפורמות דיגיטליות ולפני שהעסק מחליט היכן להשקיע את מאמצי הפרסום (הן מבחינת זמן, מאמץ ומחיר) חשוב להכיר את ההזדמנויות של כל אחת. בכתבה זו נציג את ההזדמנויות של הפלטפורמה, נעסוק בסוגי המודעות השונות וניתן טיפים להצלחה בפרסום.
האינסטגרם היא רשת חברתית ויזואלית אשר מצליחה למשוך את תשומת הלב של צעירים, מבוגרים וכמובן גם עסקים. היא מאפשרת לכל אחד ואחת להעלות תוכן ויזואלי ומאפשרת לעסקים להשתמש בפלטפורמת פרסום ממומן באינסטגרם כדי להביא תוצאות תוך זמן קצר. כאן חשוב לציין כי לא כל קמפיין תמיד מצליח להביא את התוצאות הרצויות וההגעה למיקסום התוצאות דורשת הכרה מעמיקה עם המערכת, הבנת ההזדמנויות וניסיון.
בקצרה – מהו קידום ממומן באינסטגרם?
בצורה פשוטה וקצרה אנחנו יכולים להגיד כי פרסום ממומן באינסטגרם הוא אסטרטגיית פרסום בתשלום שמטרתה היא לקדם את המותג, הפוסט, הסיפור והמוצר ולהגביר את העניין בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאלי. כאן העסקים יכולים לפגוש את הלקוחות שלהם, להגביר את המסר שהם מכוונים להשתמש באמצעי התשלום כדי להשיג תגובות מהירות, להגביר את המודעות למותג ולהמיר מכירות.
כיוון שאינסטגרם זו פלטפורמה ויזואלית, היא יכולה להתאים לכל פרסום אשר יש בו מרכיב חזק של תמונה או וידאו. זוהי פלטפורמה בה ניתן להציג מוצרים בצורה ברורה, לתאר את דרכי השימוש, להסביר על תהליכים וכל זאת באמצעים אורגניים וכמובן דרך קידום ממומן באינסטגרם. היתרונות של הפרסום הממומן רבים כאשר בקצרה אפשר להגיד כי השקעת כספים מאפשרת לקבל תוצאות תוך זמן קצר וביעילות.
השיטה שמאפשרת לנו לשפר תוצאות עבור 94% מהלקוחות שלנו
אסטרטגיה חזקה שמבוססת על תחקיר עומק לעסק שלך
בניית כלי שיווק מתקדמים מבוססי פסיכולוגיה צרכנית שמעבירים את הליד הקר תהליך סינון וחימום
צוות מומחים שכל אחד מנהל מספר מצומצם של לקוחות נבחרים
פוקוס אגרסיבי על הרווחיות שלך ואופטימיזציה מתמשכת
שרי
שרון
בר
ברק
אור
מיכאל
טל
נועה
רחלי
הסיבות לבחור דווקא בפרסום ממומן באינסטגרם
היום אינסטגרם מחזיקה ביותר ממיליארד משתמשים פעילים מרחבי העולם והיא פלטפורמה מובילה בה אנשים מתחברים למותגים, מקבלים השראה ומבצעים החלטות רכישה. נתונים מצביעים על כך שמעל 50% מהמשתמשים מעידים כי הם מגלים מוצרים ושירותים חדשים תוך שימוש באינסטגרם.
האופי הוויזואלי של האפליקציה פותח הזדמנויות בפני עסקים שרוצים לשתף את סיפור המותג, לעורר השראה, להציג מוצרים ושירותים וליצור תוכן שמהדהד ומתחבר לקהל. כיוון שישנן פלטפורמות שונות בהן עסקים יכולים להשקיע את המשאבים שלהם, חשוב להכיר את היתרונות של פרסום ממומן באינסטגרם.
קהל גדול ומגוון
עם מעל למיליארד משתמשים פעילים ברור כי מדובר בפלטפורמה משמעותית עבור משתמשים ועבור מפרסמים. עסקים אשר רוצים להגיע לקהל מעבר לים יוכלו למקד את הפרסום שלהם בכל מקום שיבחרו בו (מבחינה דמוגרפית) ועסקים שפועלים כאן בישראל יוכלו לפרסם ל-5 מיליון המשתמשים המקומיים.
הפרסום באינסטגרם מאפשר לעסק להתחבר לקהל הפוטנציאלי שרלוונטי לו ולהצליח להניע מעורבות, עניין ומכירות. יש לציין כי ניתן להגדיר את הקהל ולצמצם אותו לפי מרכיבים שונים ומכאן אפשר להבין כי האפשרויות שעומדות לפני העסק רבות.
מעורבות המשתמשים
אחד המרכיבים שכדאי להסתכל עליהם בהחלטה באיזו פלטפורמה לפרסם הוא המעורבות של המשתמשים. ידוע כי אלו שמשתמשים באינסטגרם עושים זאת לעתים קרובות ושרמת המעורבות שלהם גבוהה. המעורבות באה לידי ביטוי בכמות הפעמים שהמשתמשים חוזרים לאפליקציה, הזמן שהם מבלים בה והאמון שהם נותנים בה.
החיבור לתוכן הוויזואלי מעודד אינטראקציה כשזו מתבטאת בקבלת לייק לפוסטים, שיתוף, תגובה ולחיצה לצורך רכישה. העסקים יכולים ליהנות מקבלת תשומת לב איכותית ויעילה למודעות הממומנות וזאת בהשוואה לאמצעי פרסום אחרים.
אפשרויות מיקוד
קל מאד להתפזר עם פרסום בדיגיטל וזו אחת הסיבות לבחור לבצע קידום ממומן באינסטגרם. פלטפורמת הפרסום מציעה כלים עוצמתיים להגדרת קהל היעד כך שהעסק יוכל לכוון את המודעה רק למי שיכול להיות רלוונטי עבורו. בין היתר ניתן להגדיר את הקהל לפי גיל, תחומי עניין, מיקום ומאפייני התנהגות בפלטפורמה.
אפשרויות מיקוד פרסום ממומן באינסטגרם מאפשר להגדיל את הסיכוי שאלו שייראו את המודעה יתעניינו במוצר או בשירות ומכאן להגדיל את סיכויי ההמרה וכמובן החזר על ההשקעה בפרסום. עסקים שמתכננים נכון את הקמפיין ופונים לקהל הנכון מצליחים להביא תוצאות מדויקות.
פורמטים שונים של מודעות
אינסטגרם מאפשרת למפרסמים לבחור בין פורמטים שונים של מודעות כולל תמונה, וידאו, קרוסלת, רילס וסטורי. המגוון מאפשר לכל עסק לבחור את דרך הפרסום הטובה ביותר עבורו כאשר הבחירה בין האפשרויות צריכה לקלוע ליכולות של העסק מבחינת הפקת המודעה, המטרות שהוא מגדיר, קהל היעד ותוך התחשבות בתחרות.
עסקים יכולים לבחור את הפורמט המתאים ביותר למטרות השיווקיות כאשר אחד היתרונות הוא שאפשר לשלב בין מודעות שונות כדי לבחון את ההצלחה של כל אחת וכן ליצור תוכן שונה לפלחי שוק שונים. כך ניתן למקסם את התוצאות באופן מתמיד.
ביטוי חזותי
האופי הוויזואלי של אינסטגרם הופך את הפלטפורמה לאידאלית להעביר את הסיפור של העסק. פרסום ממומן באינסטגרם מצוין כיוון שהוא מאפשר להשתמש בתמונות, סרטונים ואמצעי גרפיקה נוספים כדי לספר על העסק וליצור נרטיב שמהדהד עם הקהל.
חיבור רגשי לעסק הוא החיבור האידאלי לכל הצדדים. הלקוחות רוצים להרגיש קשורים למקום ממנו הם קונים והעסקים רוצים קהל נאמן שמחובר אליהם. היכולות החזותיות מאפשרות לבטא את הסיפור של העסק, לחזק את נאמנות המותג וכמובן להניע למכירות באופן קבוע.
ניתוח נתונים
אפשר להגיד כי הפלטפורמות הדיגיטליות השונות מאפשרות למפרסמים לאסוף מידע בצורה יעילה וטובה. פרסום ממומן באינסטגרם מאפשר לבצע מעקב אחר המדדים השונים ולדעת מה היה טווח ההגעה של כל מודעה, כמה פעמים המודעה הופיעה בפיד, מה הייתה רמת המעורבות וכמה המרות בוצעו.
הנתונים שניתן להגיע אליהם ממערכת ברורה שזמינה כל הזמן, מאפשרים לעסקים ולמפרסמים לקבל החלטות בנוגע לקמפיין ולשפר אותו כל הזמן. בסופו של דבר עסקים יכולים לצפות ל-ROI חיובי ולהגדיל את תקציב הפרסום ברגע שהם רואים שהחזר ההשקעה שלהם גבוה והרווחים עולים.
נותנים לתוצאות מפרסום באינסטגרם לדבר
סוגי מודעות של פרסום ממומן באינסטגרם
אחד היתרונות של השימוש בקידום ממומן באינסטגרם הוא היכולת ליהנות מפורמטים שונים של מודעות. זוהי נקודה חשובה כיוון שכל קהל שונה וכל עסק רוצה להתחבר לקהל שלו בצורה שמתאימה לו. כדי שאפשר יהיה להחליט איזו מודעה מתאימה לעסק כדאי להכיר כל אפשרות ואת ההבדלים השונים:
מודעת תמונה
זוהי אחת המודעות הפשוטות מבחינת ביצוע אך אין זה אומר שהתוצאות לא יכולות להיות מאד איכותיות. מודעה מסוג זה תכלול תמונה באיכות גבוהה וכיתוב כשזו דרך מצוינת להציג מוצר, שירות, מבצע ואפילו לבנות מודעות למותג. מודעה מסוג זה יכולה לשמש קמפיין פרסום ממומן באינסטגרם ממגוון תחומים כולל אופנה, נסיעות ואוכל.
התמונה צריכה למשוך את תשומת הלב של הגולש והכיתוב חייב להיות ברור כדי להניע לפעולה אשר יכולה להיות לחיצה לאתר או ביצוע של רכישה. כאשר המודעה מתבצעת בצורה הנכונה, לאחר פיצוח של הקהל ועם תשתית שמאפשרת להשיג מכירות (כמו דף נחיתה ברור ומניע לפעולה), הסיכוי ליהנות מתוצאות חיוביות במהירות גבוהה במיוחד.
אחד היתרונות המרכזיים של שימוש במודעת תמונה הוא היכולת לבצע מודעות במהירות יחסית כך שניתן לבחון את הקהל, לנתר את התוצאות ולפעול לשיפור מתמיד. כמו כן עסקים שרוצים להציג מוצרים שונים או מבצעים שמשתנים יכולים למצוא שזו דרך יעילה לנהל את הפרסום.
מודעת וידאו
העולם שלנו הופך לחזותי יותר ויותר והתחרות על תשומת הלב של הלקוח רק גוברת. לכן, עסקים צריכים להיות יצירתיים כשהם פונים עם קמפיינים וכאן קידום ממומן באינסטרגם מאפשר להם לעשות זאת ולספר את הסיפור שלהם בצורה מעניינת ומרגשת.
הסרטונים יכולים להיות באורך של עד 60 שניות ובמהלכם ניתן להדגים מוצר, לבצע הדרכה קצרה ולספר על המותג. זוהי דרך מצוינת להעברת מידע שהוא מעט מורכב ושדורש הסבר ויזואלי מורכב יחסית. השילוב בין תנועה, צליל וקריינות הופכים את מודעות הווידאו לכלי עוצמתי לעסקים.
לצד היתרונות הרבים של מודעה מסוג זה יש לזכור כי לעתים ההפקה יכולה לקחת זמן מה. לעסקים יש מעט מאד זמן כדי ללכוד את תשומת הלב של המשתמשים באפליקציה אך אלו שמצליחים במשימה יכולים ליהנות ממעורבות גבוהה והמרות בהתאם.
מודעת קרוסלה
זוהי מודעה יעילה מאד כשיש צורך להציג יותר מתמונה אחת בלבד. היא מאפשרת לגולשים לעבור בין התמונות השונות שמוצעות להם ולהכיר את האפשרויות שהעסק מציג. מודעות מסוג זה מתאימות לעסקים שמבצעים פרסום ממומן באינסטגרם ושיש להם קטלוג של מוצרים אותו הם רוצים להציג או כשישנו סיפור מותג שרוצים להעביר אותו בתמונות ולא בווידאו.
מודעה מסוג זה יכולה להיות יעילה מאד כשהעסק יכול להציג עד 10 תמונות (לא חובה להשתמש בכולן). בביצוע נכון העסק יכול להציג מגוון של אפשרויות ללקוחות וכל זאת בלי להציף במידע באופן מידי. ברגע שהתמונה הראשונה תופסת את תשומת הלב ישנו סיכוי שהגולשים יתעניינו יותר וירצו לגלות מה עוד העסק מציע.
מודעת קרוסלה יכולה להיות יעילה מאד לעסקים ממגוון רחב של תחומים וזאת בתנאי שהעסק מציג תמונות איכותיות ולא מכביד יתר על המידה עם המידע שהם מעבירים ללקוחות הפוטנציאליים. יש לזכור לאזן בין מתן מידע לעודף מידע וכמובן, פילוח נכון של קהל היעד והכנת מודעה מותאמת יכול להוביל להכנסות גבוהות.
מודעת סטורי
הסיפור או סטורי הוא אחת הדרכים בה הלקוחות מתחברים למותג. למעשה זהו אחד האמצעים האהובים והשימושיים באפליקציה ומדי יום נצפים יותר מ-500 מיליון סטוריז על ידי המשתמשים השונים. לכן, סטורי ממומן יכול להיות מעולה כשבהכנה נכונה הוא יכול ליצור חוויה סוחפת במסך מלא, להניע מעורבות, ליצור חיבור רגשי ותחושה של דחיפות המניעה לפעולה.
מודעות סטורי יופיעו ללקוחות הפוטנציאליים בין שאר הסטוריז האורגניים ולכן הם מרגישים טבעיים לעומת מודעות אחרות. היעילות של מודעה מסוג זה גבוהה במיוחד לצורך פרסום ממומן באינסטגרם שבא לקדם מבצע לזמן מוגבל, אירוע ומכירת בזק.
מודעות Reels
העולם מכוון לתוכן וידאו קצר ומודעות Reels הן דרך מצוינת ליצור קשר עם הקהל באמצעות סרטונים קצרים, משעשעים ושמושכים את תשומת הלב. ה- Reels נחשבים לפופולאריים במיוחד ומשתמשים אוהבים לצפות בהם כשהקהל הצעיר מתחבר אליהם יותר.
המודעות יכולות להיות מגוונות מאד, יצירתיות ומושלמות כשהמותג רוצה לפנות לקהל ספציפי. מעבר לבחירת גיל הקהל אפשר גם להשתמש בנתונים דמוגרפיים נוספים כדי לקלוע לאנשים הרלוונטיים לעסק. ביצירת המודעה ניתן להשתמש בטרנדים, מוזיקה ואפקטים פופולאריים מתוך האפליקציה. העסקים יכולים ליצור תוכן מהנה ולקדם אותו בתשלום כדי ליצור קשר חזק שיעיל בטווח הארוך אך נשאר לאורך זמן.
Reels הוא תוכן שמיועד לבדר והם בעצם מציעים גישה קלילה לנושא פרסום ממומן באינסטגרם. נכון, נדרשת יצירתיות והבנה של התוכן והמגמות השונות כדי לבלוט מעל כל שאר התכנים שמושכים את תשומת הלב של הקהל. עם זאת יש לזכור כי המודעות מוגבלות בזמן והעסקים שרוצים להצליח צריכים להעביר את המסר תוך זמן קצר וביעילות כשהמומחיות היא מילת המפתח להצלחה.
הופעות בתקשורת
"הפורמולה הייחודית של קרויזר דיגיטל להגברת אפקטיביות הקמפיינים"
"מומחים לקידום אתרים"
"חברת קרויזר דיגיטל שמחזיקה ברזומה הצלחות מרשים של שיפור קמפיינים"
"מוביל בקידום אתרים"
"מומחה בניהול מוניטין ושיווק באינטרנט"
"קרויזר מומחה לניהול מוניטין ושיווק"
"משרד מוביל בהורדת תוצאות בגוגל"
"מלווה עסקים להצלחה בשיווק באינטרנט"
השוואה בין סוגי מודעות בקידום ממומן באינסטגרם
לכל סוג מודעה יתרונות וחסרונות וכל אחת מתאימה לעסק ולקהל יעד שונה. בטבלה זו אפשר לראות סיכום של ההבדלים בין המודעות השונות ומתי כדאי להשתמש בכל אחת:
סוג מודעה | יתרונות | חסרונות |
מודעת תמונה | פשוט וקל ליצירה. אפשר ״להריץ״ מודעה בקלות יחסית וליהנות מהשפעה ויזואלית חזקה | ישנה מגבלה להצגת תמונה אחת בלבד וזאת בהשוואה לסוגי מודעות אחרות |
מודעת וידאו | המודעה יכולה למשוך את תשומת הלב בשל הוויזואליות שלה. אפשר לבצע הדגמה בקלות יחסית | מודעה כזו דורשת יותר זמן מבחינת ההשקעה ובהתאם לעסק עלות יצירת המודעה עבור קידום ממומן באינסטגרם עשוי להיות יקר יותר |
מודעת קרוסלה | הצגת מוצרים רבים בפורמט גמיש. מאפשר לצאת עם פרסום ממומן באינסטגרם במהירות יחסית ולמשוך קהל רב | לעתים יותר מדי מידע עלול להוביל לבלבול ולכן להוביל לתוצאות פחות יעילות |
מודעת סטורי | מופיע על מסך מלא כאשר התוכן נוטה לסחוף את תשומת הלב ולחבר את הקהל למותג, למוצר או לשירות | כדי להצליח במשימה וליצור פרסום ממומן באינסטגרם שבאמת עובד יש ליצור מודעה איכותית |
מודעת Reels | מודעה מסוג זה נוטה למשוך את תשומת הלב ובעיקר כשהתוכן קצר, איכותי ונוגע לקהל היעד | יש להפעיל יצירתיות כדי לבלוט מעבר לכך התכנים האחרים אשר מושכים את תשומת הלב. זמן השימוש מוגבל |
חשיבות המומחיות בקידום ממומן באינסטגרם
על פניו כל אחד יכול לצאת בקמפיין קידום ממומן באינסטגרם. כל שנדרש הוא לפתוח חשבון במערכת המודעות, להזין את כרטיס האשראי, ליצור מודעה ולצאת לדרך. האם זה כזה פשוט והאם זה אומר שהתוצאות יגיעו מיד? ממש לא. המטרה של העסק היא לא להוציא כסף על פרסום אלא לראות את התוצאות בפועל ובדיוק לשם כך נדרשת מומחיות בתחום.
הצלחה בפרסום בדיגיטל בכלל ובאינסטגרם בפרט דורשת מיומנות בכל הפרטים. מהבנה מה המטרה של העסק, הגדרת קהל היעד, בחינת תחומי העניין, הבנת התחרות, כתיבת ויצירת המודעה, בחירת הנעה לפעולה ויצירת תשתית מכירות. מעבר לכך שחשוב שהמודעה תהיה איכותית, העסק צריך להציע מערכת ידידותית למשתמש אשר תאפשר ללקוחות להשלים את הפעולה שהם מתעניינים בה.
אנחנו מלווים לקוחות רבים למסעות פרסום ממומן באינסטגרם כשהניסיון הרב, הבנה מעמיקה במערכת, יצירתיות והקפדה על הפרטים הקטנים ביותר, הם שהופכים קמפיינים למוצלחים.
למה כדאי לקדם ממומן באינסטגרם עם קרויזר דיגיטל?
הסוכנות שלנו מתמחה בפרסום ושיווק באינסטגרם, ומייצרת הצלחות כבר 12 שנה ברציפות באמצעות שיטת Pro & Profit של קרויזר דיגיטל
האם כדאי להשקיע גם בקידום אורגני באינסטגרם?
אסטרטגיית קידום באינסטגרם המשלבת בין קידום ממומן לבין קידום אורגני זה מעולה להשגת תוצאות מקסימליות.
הכירו את
Pro&Profit:
הפורמולה להצלחה שיווקית בגוגל שבעלי עסקים לא מצליחים להפסיק לדבר עליה.
01.
אצלנו? רק מומחים.
העובדים שלנו הם מומחים שכבר עשו את זה – עם ניסיון מקצועי של שנתיים ומעלה, אבל הכי חשוב? כל אחד מהם עובד על מספר מוגבל של פרויקטים בו זמנית – כדי שהם יהיו שם בשבילכם.
02.
השיווק שלך זה עניין אישי.
כל לקוח והסיפור שלו. אנחנו בונים אסטרטגיה שמתאימה בדיוק לכם: מה אתם רוצה להשיג, לאן אתם שואפים. אנחנו כאן למקסם את ההצלחה שלכם, ולא סתם לעשות עוד קמפיין.
03.
דפי נחיתה שמוכרים.
אנחנו יוצרים דפי נחיתה שלא רק נראים טוב, אלא גם ממירים גולשים ללקוחות. זה כל הסיפור.
04.
רווחיות לפני הכל.
אנחנו מתמקדים בלהביא לכם תוצאות שמשפיעות ישירות על הרווח של העסק ומכוונים לאסטרטגיה שמקדמת רווחיות, תוך דגש על השקעה נבונה ותשואה מירבית על כל שקל.
כותב המאמר - דוד קרויזר
הדרך של דוד בעולם השיווק הדיגיטלי החלה בשנת 2009, באחד ממיזמי התיירות החדשניים שפורסמו באינטרנט. לאחר ניהול המיזם במשך כשנתיים ובהמשך השתלבות בחברת "קשרי תעופה", התמנה למנהל שיווק דיגיטלי בחברת זאפ – ממובילות שוק הפרסום והשיווק ברשת בישראל. בנוסף בית המשפט מינה את מנכ"ל החברה כמומחה בתחום קידום אתרים. ויש לסוכנות הסמכה של גוגל פרטנרס.